Είναι λάθος η διάκριση και η σύγκριση των μαθητών με τους υψηλότερους βαθμούς από τους υπολοίπους;!🤔

Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί μαθητές (όπως θέλει να λέει το Υπουργείο μας!)! Υπάρχουν μαθητές που προσπαθούν και εκείνοι που δεν προσπαθούν! Θεωρώ πως δε θα έπρεπε να διακρίνουμε τα παιδιά μεταξύ τους, δηλαδή να λέμε ότι αυτοί είναι οι καλύτεροι, και οι άλλοι μετά να νιώθουν μειωνεκτικά, να ζηλεύουν και να διχάζονται με τους συμμαθητές τους! Δεν είναι ωραίο, σωστό και είναι απαράδεκτο να λέμε στα παιδιά με τους υψηλούς βαθμούς τα καλύτερα λόγια (όσων αφορά την απόδοση τους και όχι την συμπεριφορά), ενώ στα υπόλοιπα απλά να τα αφήνουμε να προσπαθούν χωρίς ανταπόκριση από εμάς και να μην τους συγχαίρουμε! Το άλλο παιδί αυτό πώς θα νιώσει πιστεύετε; Δε θα νιώσει ότι δεν αξίζει τίποτα, ότι δεν αξίζει να αγωνίζεται, ότι είναι ένα τίποτα; Το περιγράφω τόσο έντονα, γιατί ακόμα κι αν έχει μικρό αντίκτυπο σε ένα παιδί, είναι λάθος! Αυτό το μήνυμα θέλουμε να περνάμε στα παιδιά μας; Είναι απαράδεκτο λάθος από όποιον το κάνει αυτό και, φυσικά, που συγκρίνει αποδόσεις παιδιών! Εγώ, όπως και άλλοι συμμαθητές μου, ως μαθητής έχω βρεθεί σε τέτοια θέση και είναι πολύ άσχημη εμπειρία και αν κάποιο παιδί δεν μπορέσει να αντιληφθεί ότι δεν κάνει τίποτα λάθος, τότε θα θεωρήσει ότι θα πρέπει να αλλάξει μόνο και μόνο για μια καλή εικόνα, όπως έχουν οι άλλοι με τους υψηλούς βαθμούς! Ο μαθητής θα βελτιωθεί σε σχολικές αποδόσεις μόνο και μόνο αν το θελήσει ο ίδιος και γιατί το έχει ανάγκη! Γιατί, ο καθένας μας έχει διαφορετικές δυνατότητες και άλλα ενδιαφέροντα! Το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό! Όλα τα παιδιά αξίζουν τα ίδια συγχαρητήρια!!!

6 σκέψεις σχετικά με το “Είναι λάθος η διάκριση και η σύγκριση των μαθητών με τους υψηλότερους βαθμούς από τους υπολοίπους;!🤔

  1. Γενικά άμα ένα παιδί δεν είναι τόσο καλό όσο τα υπόλοιπα παιδιά, οι γονείς μαζί με τους καθηγητές πρέπει να ασχοληθούν μαζί του λίγο παραπάνω για να δουν ποιος είναι ο λόγος.
    Υπάρχουν παιδιά που δεν είναι τόσο καλοί μαθητές λόγω κάποιου προβλήματος όπως η δυσλεξία ή το άγχος στα διαγωνίσματα
    Αλλά πιστεύω πως όχι όλοι είναι καλοί σε όλα τα μαθήματα και όχι γιατί δεν προσπαθούν, αλλά ορισμένα μαθήματα δεν τους είναι καθόλου εύκολα. Δεν είμαστε τέλειοι.
    Πολύ καλό το άρθρο! Καλή συνέχεια!!! 😊
    .

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Πολύ ωραίο το σχόλιό σου, κανείς δεν είναι τέλειος όπως έχεις πει και σε δημοσίευσή σου και τώρα, όλοι είμαστε ξεχωριστοί μεταξύ μας και διαφορετικοί, με άλλες δυνατότητες, με άλλα ενδιαφέροντα!!!

      Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Συμφωνώ μαζί σου, Ευάγγελε! Δεν είναι το θέμα «καλός» ή «κακός» μαθητής, αλλά μαθητής με κλίση σε έναν τομέα ή σε ένα γνωστικό πεδίο αλλά και μαθητές με κλίση σε διαφορετικά γνωστικά πεδία. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα χωλαίνει, όπως ξέρεις, και δεν αναδεικνύει, συνήθως, τις ικανότητες και τα ιδιαίτερα ταλέντα των παιδιών. Οι βαθμοί απλώς είναι ενδεικτικοί για τις επιδόσεις στα μαθήματα του σχολείου. Καλό βράδυ, Ευάγγελε!

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s