Πώς θα μπορούσε να γίνει καλύτερο το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος!

Υπάρχει μια χώρα που είναι ξακουστή για τη μόρφωση που μπορούσε να προσφέρει στην Αρχαιότητα. Φιλόσοφοι, σοφιστές, μαθηματικοί και άλλοι δίδασκαν τον απλό κόσμο τις ειδικές τους γνώσεις. Μέχρι και το θέατρο αποτελούσε μάθημα! Μιλάω για την Ελλάδα. Μια χώρα που σήμερα, σε αντίθεση με την τότε Αρχαιότητα, έχει απογοητεύσει και συνεχ8ζει να απογοητεύει, από ό,τι φαίνεται, τον λαό στο κομμάτι της Εκπαίδευσης! Τα προβλήματα είναι πολλά: βγαίνουν και μπαίνουν μαθήματα, δεν διορίζονται καθηγητές, φόρτος εξετάσεων, βαρύς τρόπος εξέτασης και πολλά άλλα!!! Και αυτό είναι πολύ δυσάρεστο για όλον τον σχολικό κόσμο, καθώς όχι μόνο έρχονται τα ερωτήματα: «Μα τι θα γίνει, πώς τα παιδιά μας θα μορφωθούν σωστά;», «Πώς θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην αυριανή εργασιακή ζωή;» κ.τ.λ., αλλά γεννιέται και το επίκαιρο ερώτημα: «Απολαμβάνουν την παιδική και εφηβική ηλικία τους τα παιδιά μας, άραγε, με όλα αυτά που γίνονται σε αυτό το σύστημα;»! Η απάντηση είναι όχι!

Τι θα μπορούσε να αλλάξει στο Εκπαιδευτικό σύστημα;

Αρχικά, θα πρέπει το σύστημα να αλλάξει νοοτροπία! Δηλαδή, αυτό υποστηρίζει μια νοοτροπία εξεταστική και φόρτου εργασίας και γενικά ποσότητας. Για αυτό θα πρέπει να κοιτάει πρώτα η Κυβέρνηση να διορθώνει πρώτα τα προβλήματα που υπάρχουν σωστά και όχι να προσθέτει αμέσως άλλα νομοσχέδια, ώστε να προσεγγίζουν αυτήν την «επιχείρηση» ποιοτικά!

Δεύτερον, θα πρέπει η Κυβέρνηση να κοιτάξει το συμφέρον του σχολικού κόσμου και τι αναζητά και απαιτεί και μετά να δει αν χρειάζονται αυτά που θέλει η ίδια να προσθέσει στο Εκπαιδευτικό σύστημα. Επεξηγηματικά, η κάθε Κυβέρνηση κοιτάει το συμφέρον της. Εκτελεί νομοσχέδια δικής της φαντασίας που βασανίζουν τον σχολικό κόσμο είτε λόγω προσωπικών και συνωμοσιολογιών συμφερόντων είτε γιατί είναι ανίκανη είτε γιατί θεωρεί τα παιδιά χαζά! Μπορεί και τα τρία! Δηλαδή, τη μία τράπεζα θεμάτων, την άλλη βγαίνει η Κοινωνιολογία, την άλλη άλλα προγράμματα την στιγμή που δεν έχουν λυθεί κάποια προβλήματα του Εκπαιδευτικού συστήματος.

Τρίτον και τελευταίο, θα πρέπει η Κυβέρνηση να ακούει τη σχολική κοινότητα και να σέβεται τις απόψεις της, γιατί έχουμε, ευτυχώς, Δημοκρατία! Δεν χρειάζεται να πω κάτι παραπάνω πάνω σε αυτό.

Το ξαναλέω, τα προβλήματα είναι πολλά! Όμως ενωμένοι (και όταν λέω ενωμένοι ή όλοι μαζί εννοώ όλοι, και όχι ξεχωριστά η Κυβέρνηση) μπορούμε να τα καταφέρουμε και με την παραπάνω τακτική και όραμα μπορούμε να φτιάξουμε ένα κατάλληλο Εκπαιδευτικό σύστημα για όλους!

4 σκέψεις σχετικά με το “Πώς θα μπορούσε να γίνει καλύτερο το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος!

  1. Γενικά αν η νοοτροπία αλλάξει, μπορεί και οι βαθμοί των μαθητών να αλλάξουν προς το καλύτερο. Βέβαια, η κάθε χώρα έχει τα δικά της: κάποιες φορτώνουν τα παιδιά με πολλούς και διάφορους βαθμούς στο σχολείο, ενώ σε άλλες τα μαθήματα είναι πολύ πιο εύκολα. Θέληση να υπάρχει, αλλάζουν τα πράγματα! Καλό βράδυ!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Μεγάλο θέμα ανοίγεις, που δεν εξαντλείται με μια ανάρτηση. Το θέμα είναι τι παιδεία θέλουμε ως κοινωνία. Θέλουμε πτυχία αγοράς; Θέλουμε ειδικότητες; Ή προσωπικότητες ανθρώπων μορφωμένων; Γιατί αγορά και μόρφωση δεν πάνε συμβατά μαζί. Η πρώτη θέλει χειραγωγημένους φρόνιμους πολίτες «παραγωγικούς». Η δεύτερη θέλει λεύτερους πολίτες ανατρεπτικούς χειραφετημένους. Εμείς τι διαλέγουμε; Και πώς το πιστοποιούμε αυτό στις επιλογές μας;
    Καλό μήνα να ευχηθώ.

    Αρέσει σε 1 άτομο

Γράψτε απάντηση στο Giannis Pit Ακύρωση απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s